Monday, December 15, 2008

kampong ku malu lagi

“saya minta maaf, saya tau semuanya salah saya,” merah padam muka Ali Ketopi, malu agaknya.

Dengan tenang, coach yang pernah membawa kecemerlangan, kegemilangan dan keterbilangan pasukan tersebut membalas, “tak pa, dua tahun lagi kita cuba lagi na,”

“tapi yang tadi tu, kesalahan paling bodoh yang pernah saya buat coach, arghhhh,” dia mula emosi!

“eh Ali, hang jangan lagu ni, aku tau hang bodoh, eh silap-silap, aku tau itu kesalahan bodoh. Barangkali paling bodoh dalam sejarah bola sepak kampong kita, tapi tak pa lah. Benda dah jadi, malu memang malu,”

“saya tau tu coach, patutnya saya lompat tinggi sikit tadi, tak da la bola tu masuk. kita kalah dengan kampong jiran lagi. Dah la taun-taun sebelum ni pun kita kalah. Saya penjaga gol terbaik kampong kita coach, malu saya, saya buat salah bodoh!”

“sapa kata hang penjaga gol terbaik? Tak pa lah. lepas ni pun, aku tak jadi coach team bola sepak kampong ni lagi. I dah give up,hmm” nada sangat meminta simpati, manalah tahu kampong lain ingin mengambilnya pula.

“maaf coach,”

“tak pa lah na,” sambil menepuk bahu bahagian tepi Ali Ketopi, marah agaknya.

Malaysia,2 – Vietnam,3

3 comments:

Mohamad Arif Wajidi b Ahamad Kamal said...

dah la tu..bola sepak kte mmg xde masa depan..bkn skeptik..realist

orang kampong said...

haha btol,saje nak ngutuk penjaga goal kite y ntah pape 2!hehe

NaJib the Avenger™ said...

best r....nak copy r kat blog saye.
hehehe