Wednesday, March 18, 2009

sembuh dan mula tumbuh

Hujan turun dengan lebatnya,
Semalam,
Tetapi hari ini tidak lagi.

Cuaca cantik,
Saya tak tipu,
Sungguh, cuaca izinkan kita,
Kali ini saya jujur.

Saya nak kita keluar,
Lihat dia terbenam,
Cantik, maha ayu mataharinya,
Tetapi apa kan daya,
Saya mampu tunjuk,
Dari dalam bas sahaja.

Hehe,

Sayang
sangat comel.

Kenapa?
Nampak sedih saja?
Esok kan masih ada?

Saya janji,
Saya bangun awal,
Kita jumpa awal,
Kita seronok awal.

Nampak gembira,
Walaupun saya tetap,
Bangun lambat.

Jalan-jalan,
Makan-makan,
Rehat-rehat,
Lihat-lihat,

Suka,
Kita tak lagi luka,
Sembuh,
Dan mula tumbuh.

Banyak kejutan,
Saya cuba beri,
Cuba juga saya berlawak,
Bersungguh benar,
Nampaknya.

Kehangatan itu,
Yang saya cari.

Saya suka,
Awak mungkin suka.

Senyum, comel.

“baby ain abg,
memang comel pon”

Saya terdengar,
Orang sebelah kita,
Bercakap sesuatu.