Tuesday, December 1, 2009

benda-manusia

Ibu sakit, masuk hospital kapitalis, faham-faham bagaimana keadaannya. Bukan niat untuk menghina segala bidang yang berkaitan dengan hospital itu hospital ini, tetapi prinsip hidup Yahudi (baca; zionis) nampakanya mula menempel pada ubat-ubatan serta jarum suntikan yang bertaburan. Prinsip hidup yang saya maksudkan ialah ‘benda-manusia’ yang diguna pakai sejak dari dahulu lagi, mungkin sejak sebelum tercetusnya revolusi 1776 lagi. Prinsip agung puak ini sudah lama menyisip dalam jantung kapitalis, dan kini mula sedikit-sedikit menyisip diam-diam pada organ sensitif sosialis pula.

Hati ini pilu, apabila doktor-doktor lulusan entah mana mula membuat pelbagai tilikan yang tidak yakin untuk penyakit ibu. Buatlah apa sahaja tilikan, saya tidak hirau, kerana menilik itulah kerja manusia sains, tetapi tolong bantulah manusia seperti saya ini yang benar-benar perlukan jawapan yang padat tentang penyakit ibu. Sekejap itu sekejap ini, dan eksperimen, tebuk sana tebuk sini, apa yang mereka risaukan, jika tersilap ada sahaja alasan, duit poket terus penuh. Eksperimen, ujian.

Benda dan hati (baca; manusia) dipisahkan. Henry Ford dalam karangannya, sering menyebut prinsip ini, selagi ia rumah, selagi itu ia boleh dihancurkan, jangan ada belas kasihan pada empunya rumah itu, kerana itu objek, bukan ia manusia. Tidak mereka fikir, rumah itu tempat manusia berlindung, tempat manusia menangis sedih dan gembira bersama keluarga. Dalam situasi ini, jika tiada berduit, tidak kan orang-orang seperti saya ini mendapat layanan yang elok dari pihak hospital, walaupun saya sedang tersedu menahan sakit. Kerana apa, benda dan manusia itu terpisah, duit dan nyawa itu terpisah.

Selepas terpisah, barulah mudah untuk mereka (baca; zionis) mengelaskan mana yang lebih penting dan mana yang kurang penting. Di kala ini, tanya sahaja siapa-siapa, apa yang paling pertama dalam dunia ini. Jawapannya pasti satu, duit. Jangan tanya golongan kapitalis, kerana itu soalan bodoh buat mereka, tanya pada orang-orang agama, tidak kira Islam, Kristian, Judaism, pasti mereka keluarkan jawapan yang sama. Buktinya mudah sahaja, lihat dan renung apa yang berlaku kini pada tanah Palestin.

Saya beragama Islam, dan saya sangat yakin, prinsip keji mungkar Yahudi (baca; zionis) ini telah sebati dalam jiwa raga mereka si penjajah tanah suci dalam agama saya, Madinah Makkah. Laknat buat mereka (baca; kerajaan Arab Saudi dan Zionis).

Saya cuba berlapang dada, jika orang-orang agama pentingkan duit, apakan pula doktor-doktor perubatan yang berkelulusan entah mana. Saya berdoa, ibu cepat sembuh.

1 comment:

Mohamad Arif Wajidi b Ahamad Kamal said...

Sabar je..insyaallah sembuh la tak lama lagi