Wednesday, December 10, 2008

Kanvas minda

Kini dan mungkin selamanya insan terduduk di muka bumi ini akan jadi juaranya ialah siapa yang berjaya mengongkong majoriti pemikiran dalam kanvas mindanya. Mushkilnya timbul apabila minda mana yang akan terletaknya insan-insan yang terduduk di badan bumi suatu hari nanti, adakah sama dengan hari ini? Oh tidak, insan penaip ini tidak rela.

Selepas peristiwa September tipuan seluruhnya berlaku, majoriti pemikiran insan bumi berjaya diculik masuk ke kanvas yahudi. Mereka dengan mudahnya memenjara ide manusia dengan labelan dan serangan dari aneka sudut, bertujuan tidak lain untuk terus memerangkap pemikiran agar mudah dipelihara bagai anjing yang patuh.

Anjing-anjing ini hendaklah yang muda-muda, punyai gonggongan kuat, otat padat, akal pintar, segalanya pertama. Cuma pengalaman dan pengaruh mungkin kurang dalam diri, yang pasti menguntungkan ketua anjing yang tentunya sifat anjing itu ada. Setiap hari ketua anjing bertambah anjing, tetapi muda mudi tentunya tidak. Itu pasti.

Proses kepastian itu panjang, terpaksa dikunyah masa selumatnya agar tercipta suatu generasi yang mampu mengeluarkan diri dari tembok terbesar dunia.

Mungkin salah si penaip, bukan yahudi tetapi Zionis. Penaip muda mungkin berdarah muda sehingga gamaknya meniru aksi yang bobrok dengan labelan liar terhadap manusia berbeza.
Tetapi soalnya adakah labelan itu cukup liar?

Siapa yang berani mengaku benar-benar tahu kanvas ‘liar’?

bangun dari tidur,tulisan tangan

No comments: