Sunday, July 19, 2009

51

Kita menghampiri tahun 2012. Dan mata, kita boleh melihat sendiri, kehidupan di muka bumi semakin hari semakin mendesak, dalam lain kata, hidup kita tidak selesa, terlampau banyak kematian – perang, jenayah, sibuk cuba meneruskan kelangsungan hidup, sebaran penyakit berbahaya, politik tanpa hala tuju, dan sebagainya. Terlampau banyak kebejatan yang berlaku, saya nampak, dan itu guna mata saya, bukan mata kita, saya tarik balik kata-kata, saya nampak, tidak semestinya kita.

Terlampau banyak punca kepada ketidak-pedulian, jadinya, ramai yang berpendapat bahawa hidup ini semakin hari semakin cantik dan aman damai. Tidakkah mahu kita menikmatinya? – ada juga yang bertanya. Sampai begitu sekali tahap ketidak-pedulian mereka, jadi tidak mengapalah, saya tidak menyalahkan para perempit, para penghisap ganja, para akedemik yang mengejar pangkat, para anti rasuah yang makan rasuah, untuk ketidak-pedulian mereka. Tentu ada yang kalah dalam rempuhan, pelanggaran keras yang telah berlaku dalam diri, memang sukar, saya faham.

Jadi, di sini, saya cuma ingin mengingatkan diri saya, kerana saya yakin, saya peduli pada sesetengah topik. Antara topiknya ialah tentang Dajjal, propaganda kumpulan rahsia, perang dunia ke-3, tahun 2012 dan yang berkaitan. Saya yakin saya peduli yang itu, jadi saya ingatkan diri saya, sesuatu akan berlaku antara tahun 2012 dan 2014. Saya cukup yakin, sehingga saya berkata pada seorang rakan, dari saya 75% yakin.

Jadinya, saya sangat komited dalam memahami apa yang bakal terjadi, dan hanya satu kesimpulan yang datang dalam diri, saya perlu menghafal dan memahami al-Quran. Saya yakin dan percaya, itu sahaja kesimpulannya, yang sesuai untuk saya. Yang sesuai untuk badan saya bagi merempuh atau melakukan tindak balas (sekurang-kurangnya) kepada apa yang akan berlaku antara tahun 2012 – 2014. Saya juga menyokong penuh, dia.

Hal ini tiada kena mengena dengan cerita ‘2012’ yang bakal ditayangkan di pawagam pada 13 November 2009 ini (selepas tarikh itu hanya ada 48 hari lagi untuk satu tahun yang lengkap dan hari itu juga jatuh pada hari Jumaat untuk tahun ini) tetapi tragedi 2012 – 2014 yang saya katakan lebih merujuk kepada bahan-bahan bacaan yang meragukan saya pada awalnya. Antaranya termasuklah tentang Anunnaki, sejarah kerajaan Mesopotamia, revolusi warna, kod nombor 11, himpunan kejadian dunia sejak permulaan perang dunia pertama, perkembangan perfileman Hollywood dan lain-lain.

Semua itu meragukan saya pada awalnya, adakah mungkin kerana halusinasi? Saya yakin tidak. Ini kenyataan pada saya, apabila melihat rentak politik dunia semakin laju, selepas sahaja naiknya saudara kepada Bush (baca; laknat), Presiden Obama, presiden yang katanya bakal membawa perubahan, keamanan, anti-peperangan, watak bersih dan permulaan jambatan dunia Islam – barat (semua positif ?). Sebaik sahaja Obama memegang tampuk pemerintahan pada 20 Januari 2009, pelbagai kejadian yang memberi kesan secara global berlaku, dan turutan kepada semua kejadian itu juga turut menarik perhatian saya, seolah-olah terancang.

Ini jangkaan liar daripada saya, pada pilihan raya Malaysia yang akan datang, antara tahun 2012 – 2013, kerajaan Barisan Nasional akan mempertahankan majoriti mudah untuk memegang tampuk pemerintahan Kerajaan Persekutuan. Juga, pada pilihan raya 4 November 2012 bagi pemilihan presiden Amerika Syarikat yang baru, ia bakal dimenangi oleh seorang wanita. Ini jangkaan liar saya, dari saya 51% yakin.

1 comment:

Anonymous said...

baca dan fahami peranan NED! blog FT