Thursday, August 20, 2009

kesatu yang lembut

Hari ini (19.08.2009) saya penat sungguh, saya baru sahaja tersedar dari tidur dan teringat akan saya belum solat lagi. Saya bergegas dan selepas selesai, saya duduk di atas tilam, mengadap komputer riba ini, cuba untuk membuat catatan, yang berguna untuk saya.

Saya pergi ke pekan Kuala Lumpur hari ini, seperti biasa saya bawa dua buku untuk dibaca dalam perjalanan, untuk kali ini saya pilih buku ‘Kekerasan dalam Sejarah’ dan ‘Fidel Castro My life’. Kadangnya saya baca, kadangnya saya cuma termenung melihat keadaan sekeliling, yang masing-masing membuatkan rasa di hati ini bercampur-campur.

Saya kata, saya pergi ke pekan untuk mengambil barang yang tertinggal seperti seluar, baju dan buku di rumah abang berdekatan Bandar Sunway. Tetapi niat di hati ini bukan lain, hanya ingin menghirup kembali udara kenangan lepas yang masih melekat pada dinding-dinding pekan tersebut. Saya akur dengan rasa hati ini, saya tenang memanjakan diri dan buat kali ini saya sambut seorang diri.

Selepas berehat, saya pulang terus, tidak mahu tidur di sana, kerana masa serasa sangat singkat. Dalam perjalanan, terlampau banyak perkara yang berlegar dalam minda, sangat banyak, sehingga kadangnya membuatkan saya mengantuk, langsung terlena. Arah pergerakkan minda saya mula berubah apabila menerima panggilan telefon dari seseorang. Agak terkejut, saya terus sahaja memanjakan diri dengan mengarahkan pemikiran pada perkara berkaitan. Alangkah!

Saya lihat jam, sudah pukul 0103, jadinya hari ini hari Khamis, 20.08.2009.

Selamat Hari Ulang Tahun yang Pertama, dari saya.

Juga selamat menyambut bulan Ramadhan, bulan penuh kenangan.

No comments: