Tuesday, August 11, 2009

toyol hijau

Catatan ini khas ditujukan buat para pencuri di luar sana. Dan juga, catatan ini ingin menunjukkan rasa kurang senang saya terhadap golongan seperti ini.

Pulang daripada sembang-sembang kosong hingga tertidur dengan rakan-rakan, saya lihat selipar warna hijau yang saya khususkan untuk dibawa ke tandas sahaja itu lesap, dicuri orang – saya pasti bukan jin, tetapi tidak disangkal mungkin Dajjal.

Saya sungguh pelik, apa tabiat orang jenis ini. Saya sudah banyak kali terkena, hak saya dicuri, diambil tanpa kebenaran. Ahh, sungguh pedih rasanya. Bukan apa, rasa pedih itu makin meluap-luap apabila kerja harian saya mula terusik dan terganggu apabila hak saya, nikmat yang sebelum ini saya dapat dicabut oleh sifat kesyaitanan manusia.

Saya mengambil kesempatan ini bukan ingin menunjukkan yang saya ini berkira atau terlampau bergantung kepada selipar itu, tetapi sebetulnya saya membuat catatan untuk si pencuri-pencuri barang-barang saya yang terdahulu, tanda saya benci anda.

Tidakkah anda segan? Guna bukan hak anda? Penipu jika ibu bapa anda tidak mengajarkan supaya mencuri itu suatu tabiat yang buruk!

Saya tahu, hak yang dicuri dari saya oleh manusia sangat sedikit, jika hendak dibandingkan dengan hak rakyat Palestin, Lubnan yang dirampas oleh si jahanam Zionis. Saya cuma ingin mengingatkan diri saya, supaya jangan cepat marah, melatah.

Makanya, saya keluar bilik dengan hati yang pasrah, selipas tandas ku, dicuri orang.

No comments: