Wednesday, August 12, 2009

Toyol = Zionis

Ini kisah benar yang sebenar.
Mungkin kesabaran saya dibalas Tuhan. Saya lapang hari ini, saya baring-baring dan membuang masa dengan mengubah warna koleksi gambar-gambar dalam komputer riba saya ini, mana yang cantik saya jadikan ia sebagai latar belakang muka hadapan. Saya rasa seronok, dengan apa yang saya lakukan hari ini, malah saya agak tenang selepas peristiwa semalam.

Saya bersiap untuk meninggalkan bilik, ingin memenuhi suatu janji temu. Sedang saya terkial-kial untuk membuka semula pintu kerana tertinggal barang, saya lihat susuk tubuh lelaki ‘lembut’ menuju ke arah saya. Saya lihat wajahnya, dia seperti segan-segan, dan terus masuk ke bilik yang berhadapan dengan bilik 315. Saya mensyaki sesuatu, sambil masuk juga ke dalam bilik, untuk mengambil penyumbat telinga untuk telefon bimbit saya.

Saya terus dan menerus mensyaki sesuatu. Dengan tidak berlengah, apabila sahaja saya sedar lelaki ‘lembut’ itu keluar sebentar dari biliknya dan meninggalkan tidak berkunci, terus saya buka pintu biliknya, untuk mencari selipar hijau saya yang dicuri orang – saya syak dia.

Dengan penuh suspen, saya buka, dan ternampak banyak sekali pasang selipar. Saya tidak mahu berprasangka (walaupun serasa tidak logik untuk dia yang hidup di bilik itu seorang diri) terus saya terbalikkan sepasang selipar. Nah! Saya pasti ini selipar saya, saya pasti. Mungkin seseorang sudah pecah tembelang dengan saya hari ini.

Apa lagi, saya terus ambil dan bawa masuk ke dalam bilik saya, dan kunci. Saya pasti lelaki ‘lembut’ tersebut nampak aksi hangat saya itu – menceroboh masuk tanpa kebenaran. Dan juga mungkin rasa tercabar kerana dai pelajar senior – tahun terakhir. Tetapi saya tidak gentar kerana dia tetap lelaki ‘lembut’.

Di sini, saya ingin tekankan bahawa, hak akan terus menjadi hak. Termasuk hak rakyat Palestin, Lubnan cuma mereka perlu bersabar buat sementara, kerana tentunya tanah itu nilainya cukup tinggi sepadan dengan pengorbanan yang perlu dilakukan. Saya pasti, mereka akan berjaya memperoleh hak mereka semula daripada tangan pencuri si jahanam zionis. Saya doakan, saya harapkan mereka berjaya.

Makanya, saya keluar bilik dengan senyuman di bibir, toyol hijau tertangkap sudah.

No comments: